Uw afspraak bij SJG Weert

Hoe komt uw afspraak tot stand? 

Is dit uw eerste afspraak? Dan heeft u een verwijzing nodig van uw huisarts of behandelend arts. Dit geldt ook voor een second opinion. Als u doorverwezen bent, dan ontvangt u een brief of e-mail vanuit de huisarts of de polikliniek met daarin informatie over uw afspraak.

Als uw huisarts uw verwijzing via ZorgDomein (ZD) heeft doorgegeven, dan staat in de ontvangen brief een ZD-nummer. U kunt een afspraak maken in het online patiëntportaal MijnSJG. Dit kan door in te loggen met uw DigiD. De verwijzing staat dan klaar in uw dossier. Ook kunt u een afspraak maken door in te loggen met het verwijsnummer en uw geboortedatum. Wilt u telefonisch een afspraak maken? Wij vragen u om het ZD-nummer bij de hand te houden als u belt. 

Wij zorgen ervoor dat u voor uw eerste afspraak ingeschreven staat bij ons in het ziekenhuis. Hiervoor controleren we uw identiteit en BSN. Zodra uw inschrijving volledig is, kunt u met uw DigiD inloggen in MijnSJG. Lukt het u als nieuwe patiënt niet om in te loggen in MijnSJG? Probeer het dan de volgende werkdag nog eens.

Afspraak wijzigen of afzeggen

Wilt u uw afspraak wijzigen? Geef het aan in MijnSJG of neem telefonisch contact op met de afdeling of polikliniek waar u een afspraak heeft. Een afspraak afzeggen kan alleen telefonisch. We plannen zo snel mogelijk een nieuwe afspraak met u in.

Aanmelden voor uw (fysieke) afspraak

Als u het ziekenhuis binnenkomt voor uw afspraak, meldt u zich eerst bij de aanmeldzuil. Om u aan te kunnen melden heeft u een geldig identiteitsbewijs nodig. Er wordt u gevraagd om een aantal gegevens te controleren en aan te passen als dat nodig is. Vervolgens ontvangt u een ticket uit de aanmeldzuil en volgt u de hierop aangegeven instructie.

Patiënten die onze berichten digitaal via de e-mail ontvangen, krijgen 24 uur voor hun afspraak een e-mail om online in te checken. U controleert dan alvast uw gegevens, zodat u deze in het ziekenhuis niet meer hoeft te controleren. Hierdoor gaat het aanmelden voor uw afspraak sneller. 
Let op: u moet altijd bij de aanmeldzuil aangeven dat u aanwezig bent voor uw afspraak, ook als u online heeft ingecheckt. Dit doet u door een geldig identiteitsbewijs in te voeren in de aanmeldzuil. Neem deze dus altijd mee!

Lees meer over de aanmeldzuilen en online inchecken

Afspraak op afstand (beeldbelconsult)

Uw afspraak kan plaatsvinden aan de hand van een beeldbelconsult. Hiervoor wordt de BeterDichtbij app gebruikt en via onderstaande link leest u waar u rekening mee moet houden.

Lees hier meer over de BeterDichtbij app

MijnSJG: het online patiëntenportaal

MijnSJG is uw persoonlijke medische dossier dat u online kunt inzien. Hiermee kunt u bijvoorbeeld afspraken maken, folders lezen of (behandel)uitslagen inzien. 

Lees meer over MijnSJG

Neem onderstaande mee naar uw afspraak:

  • Geldig identiteitsbewijs. Dit mag een paspoort, identiteitskaart of rijbewijs zijn. Dit geldt voor iedereen die een afspraak heeft in het ziekenhuis, dus ook voor (jonge) kinderen. Het identiteitsbewijs heeft u nodig om u voor uw afspraak aan te melden bij de aanmeldzuil.
  • Actueel overzicht medicatie. Dit kunt u opvragen bij uw apotheek.

Voorbereiding op uw afspraak

Als u een afspraak heeft op een polikliniek, kunt u veel informatie in één keer krijgen. Het is daarom belangrijk om u zo goed mogelijk voor te bereiden op uw afspraak. Een goede voorbereiding helpt om ervoor te zorgen dat u de informatie krijgt die u wilt en nodig heeft. Onderstaande tips kunnen u hierbij helpen:

  • Het stellen van drie goede vragen
  • Bedenk vooraf wat u wilt vragen
    Bereid het bezoek goed voor. Uiteindelijk beslist u zelf over uw behandeling. Uiteraard in overleg met uw arts. U kunt vooraf opschrijven welke vragen u wilt stellen en welke informatie u wilt geven. 
  • Twee mensen onthouden meer dan één
    Natuurlijk is het mogelijk om iemand mee te nemen naar uw afspraak. Uw familielid, vriend of kennis is welkom. Deze persoon kan u helpen bij de voorbereiding van het gesprek met de dokter. Hij kan bij dit gesprek aanwezig zijn en helpen bij het stellen van vragen. Twee mensen onthouden meer dan één.
  • Gesprek opnemen
    Het kan soms handig zijn om een geluidsopname te maken van het gesprek. Zo kunt u op een later moment nog rustig terugluisteren wat er is gezegd. Overleg dit wel eerst met uw arts.
  • Tolk
    Als u de Nederlandse taal onvoldoende beheerst of doof of slechthorend bent, kunt u belangrijke informatie missen. Neem in dat geval iemand mee die voor u kan vertalen. Dit kan een familielid of bekende zijn of een professionele tolk of tolk Nederlandse Gebarentaal. 

Praktische informatie

 Bereikbaarheid en parkeren

Onze bezoekersregeling

 

Uw rechten en plichten

U heeft bepaalde rechten en plichten als patiënt. Deze zijn vastgelegd in de wet. Bijvoorbeeld het recht op begrijpelijke informatie over uw zorg.

Hier leest u meer over uw rechten en plichten

Privacy

SJG Weert respecteert uw privacy en draagt er zorg voor dat uw persoonlijke gegevens altijd vertrouwelijk en in overeenstemming met de privacywetgeving worden behandeld.

Hier leest u meer over hoe wij omgaan met uw gegevens

Klachten

Wij proberen u goede, professionele zorg te geven. Toch kan het gebeuren dat u ergens niet tevreden over bent. Wij horen dat graag van u. Dan kunnen we er iets aan doen.

Hier leest u meer over de klachtenprocedure

Zorgverzekering en kosten

Niet alle onderzoeken en behandelingen in het ziekenhuis worden zonder meer vergoed door de zorgverzekering. Het is daarom verstandig om dit vooraf na te kijken zodat u niet voor onverwachte kosten komt te staan.

Hier leest u meer over de kosten van uw zorg