Resultaten enquête nieuwe routesysteem

21 december 2020Algemeen

Na de introductie van het nieuwe routesysteem én een aantal verbeteringen na implementatie, hebben we het klantenpanel gevraagd wat hun ervaringen zijn. Al eerder dacht een aantal deelnemers van het klantenpanel vooraf mee over de introductie van het nieuwe systeem.

In totaal hebben 72 mensen de enquête ingevuld. De resultaten delen we graag in dit bericht:

  • 76,4 % geeft aan dat het duidelijk is waar de cijfers en letter voor staan.
  • 80,6 % geeft aan de eindbestemming makkelijk gevonden te hebben.
     - 53,3 % door het loopbriefje van de zuil.
     - 12,1 % heeft hulp gevraagd.
     - 31,0 % wist de locatie nog van de vorige keer.
  • 19,4 % had er meer moeite mee. Redenen die worden gegeven zijn:
     - De flexplekken maken onduidelijk waar je moet zijn.
     - De etage is niet helemaal duidelijk (dit is overigens ondertussen aangepast door deze duidelijk aan te geven op het loopbriefje).
     - Ik loop automatisch naar de oude plek, maar poli is verhuisd.
     - Stoelen op een gang voelen niet als een ontvangstruimte, onduidelijk waar ik moest zijn.
     - Leesbril niet mee en las 18 i.p.v. 1B.
     - Zelfde codes op verschillende etages is onlogisch.
  • 63,2 % heeft geen behoefte aan een voorbereiding vooraf.

Mede dankzij de input van het klantenpanel kunnen we dus stellen dat het routesysteem voor het grote deel van onze patiënten en bezoekers goed werkt.

Vindt u het ook leuk om af en toe mee te denken over algemene onderwerpen rondom het ziekenhuis? Meld u dan vrijblijvend aan als lid van het klantenpanel.
Voor meer informatie kijk op: Klantenpanel

Resultaten enquête nieuwe routesysteem